Aku seorang gamers..

Monday, July 13, 2009

Masa kecik aku la raja game.. Aruah mak aku meli game tape.. masa ya nang baruk kalak ngan game.. harum bulak 5 jam sekali men game.. zaman dulok.. game pamos game F1, Circus, Tank, Kungfu, Airwolf, Contra dan sebagainya.. penah kelaie ngan anak buah pasal game.. sebab ya game aku.. anak buah aku kira nak take over karier aku sbgai gamers.. aku nang xpat nangga org ambik kesempatan terhadap aku.. biar bertumbok.. tp aku juak yg kalah bertumbuk.. nanggis ngagak mak… hahaha.. penah sekali.. masa anak buah aku men game.. aku tutup suiz game ya alu rampas game ya dan tapok game ya.. anak buah aku terpaku alu molah muka bengis.. hahahah.. zaman tape tok berlangsung dari aku darjah 2 ke 6..



masuk pom 1.. masa ya Playstation baruk kluar.. rega pon dalam RM 1+++.++.. mula2 men sewa.. sejam rm5.. dah selalu ilak men game PS1.. teringin rasa nak meli.. tp sikda duit.. gney ka gaya dtg antu aku curik duit mak aku.. tp yg herannya mak aku sik tauk.. masa ya rega game ya dah turun.. RM888.. masih ingat rega ya.. aku tok nang jaik bah.. aku mok benda nok aku maok xmikir hal org lain.. gaok sik aku.. huhuhu.. dah meli game ya.. aku sik embak pulang umah… takut kantoi… aku simpan umah kwn aku.. mun nak main.. main rah umah kawan aku.. pada saat nya aku embak game ya gi rumah.. aku madah aku minjam game kawan, padahal ya game aku.. illegal version.. hahahaha.. last2 kantoi juak.. ney endak.. nak meli disc game baru.. aku curik duit bapak aku.. nang bodo la aku time ya.. game ya lu ditapok oleh abg aku.. aku pun nangis.. nanggis sepanjang 3 hari.. merajuk.. sik makan… sik minum… duduk lam bilit jak.. sik kuar… huhuh… leh tahan merajuk ya.. pasya ku embak hati yg lara utk melupakkan game ya.. mun dirumah… aku kadang2 rajin.. kadang2 malas.. mun dtg rajin ya.. rumah disapu.. dah meja dak kerusi disusun.. mun dah malas.. paham2 jak la.. ada org madah aku tok perangei ompuan.. suka ngemas.. tp sik la lembut.. ringan tulang senang cta… dekat 2 tahun belalu.. baruk la abg aku ngeluar game ya.. time ya aku happy macam org nak kawen.. cehh.. ada2 jak.. hahahaha… tp dgn syarat.. aku mesti ngemas rumah dulok seblom men game.. terlalu ringan tulang nak ngemas rumah.. awal pagi dah bangun.. pas jak ngemas umah.. mandik.. alu men game.. kol 7 pagi gik ya.. hehehehe..



Habis pom 5 aku tertagih dgn PS2 gik.. nang gila game aku tok.. masa ya aku dah ada gerek.. gerek 1st aku.. aku meli rah cbo.. time ya dah kerja.. tp kerja partime.. jual burger dgn kazen aku… gaji hari.. kumpul duit.. pegi cbo beli game ya dgn rega RM900.. dah meli ya.. test kat umah ex gerak aku.. sejam main alu rusak.. aku sik puas hati.. pegi kedai game ya balit.. mintak tukar.. dpt juak.. cina ya sempat juak anok aku.. madah aku xpandei main.. bodo la cina ya.. nak nembak sebarang ajak.. dah ganti nok baru.. alhamdulillah sampei nektok sikda rusak.. slalu service kedirik bah..



Nektok aku dah ada PS3 dan PSP.. meli kei duit dikpon… dah sikda curik2 gik.. insaf dah.. dah pandei mikir dah.. zaman kecik nei da utak nak mikir… pakei palak lutut mikir time kecik.. hahahaha…



List game yang aku layan sekali

· Final Fantasy VII.. VIII.. IX.. X.. X-2.. XII..(PSP , PS1 & PS2)

· Metal Gear Solid 1.. 2.. 3.. dan 4 (PS1, PS2 , PS3 & PSP)

· God of War 1.. 2..(PS2 & PSP)

· Kingdom Heart (PS2)

· Need For Speed..

· Devil May Cry..

· Dan sbgnya..


List game nok aku tunggu di PS3(2010)

· Final Fantasy XIII(13)

· God of War



Sepanjang aku men Final Fantasy.. aku dah hafal huruf roman tok.. tok utk pengetahuan ktkorg…

1=I.............................11=XI

2= II...........................12=XII

3=III...........................13=XIII

4=IV...........................14=XIV

5=V............................15=XV

6=VI...........................16=XVI

7=VII..........................17=XVII

8=VIII.........................18=XVIII

9=IX...........................19=XIX

10=X..........................20=XX


Mesti ktk org dah dpt nangkap…



Dalam game tok.. ada juak bagus dan nok sik bagus. Nok bagus nya leh mematangkan kta dari segi game Puzzle.. menyelesaikan masalah dgn guna otak sekeras2nya.. Bahsa inglish kta akan maju.. ayat nok diguna lam game semuanya international.. sikda kampong pun… hehehe.. yalah bahsa inglish aku ada bagus skit.. dan nok sik bagus ya.. bil Karen umah sapa tanggung?? Mun dikpon sikda hal juak.. tok org tua mayar.. huhuhu



Mun palak tok banyak memori.. aku akan crita pasal lain.. banyak topic mok dicta..

0 ribu komen jak..: